ارتش سرخ

ساخت وبلاگ

انواع داروها
داروهای قانونی و داروهای ممنوعه اکستازی

« اکستازی قانونی یا ممنوعه » و « اکستازی فروخته شده در فروشگاه‌های عرضه مواد مخدر یا اکستازی گیاهی » نام‌هایی برای مواد روانگردان (مواد مخدر) هستند که ممکن است در ایرلند از طریق فروشگاه‌های محصولات مرتبط با مواد مخدر (فروشگاه‌های عرضه کننده معتادان و فروشگاه‌های شاهدانه) و فروشگاه‌های دیگر مانند به عنوان فروشگاه های جنسی یا سالن های تاتو. همچنین می توان آن را به صورت آنلاین خریداری کرد. این داروها به عنوان جایگزینی برای داروهایی مانند حشیش، قرص های شادی، کوکائین، ال اس دی، آمفتامین ها و هروئین فروخته می شوند.

صدها نوع از این داروها در بازار موجود است. این انواع شامل داروهایی هستند که به صورت زیر عمل می کنند:

آرام بخش ها (افسرده کننده ها)؛
محرک ها (محرک ها)؛
توهم زا (پرواز توهمات)؛
محرک های جنسی (محرک های جنسی).
برخی از این داروها گیاهی هستند، یعنی از گیاه استخراج می شوند. برخی دیگر مصنوعی هستند، یعنی انسان آنها را از مواد شیمیایی ساخته است. بیشتر آنها مخلوطی از محصولات گیاهی و مصنوعی هستند.

همه این داروها روانگردان هستند، به این معنی که طرز فکر، خلق و خوی شما و رفتار شما را تغییر می دهند. تأثیر آن بر سلامت جسمی و روانی غیرقابل پیش بینی است و خطر اعتیاد را به همراه دارد.

برای استفاده انسان مناسب نیست

بسیاری از این داروها برای فروش برچسب "نامناسب برای استفاده انسان" می زنند تا فروشندگان و عرضه کنندگان این داروها قانون را دور بزنند و از مسئولیت در قبال اثرات منفی یا خطرات خودداری کنند. برخی از این داروها کاربردهای قانونی در صنعت و مراقبت از حیوانات دارند.

هیچ یک از این داروها بر روی انسان آزمایش نشده است تا بی خطر بودن آن مشخص شود. ما در مورد اثرات میان مدت یا بلند مدت استفاده از این داروها چیزی نمی دانیم. برخی یا همه آنها ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند.

برخی از آنها می توانند شما را گیج کنند - بنابراین بیشتر در معرض تصادفات یا خطرات جدی هستید
می تواند باعث اضطراب، حملات پانیک، پارانویا یا حتی بیماری روانی شود
بسیاری از این داروها محرک (محرک) هستند که ممکن است باعث خواب آلودگی شما شوند و در مراحل بعدی شما را در معرض استرس و افسردگی قرار دهند.
این داروها می توانند اثرات منفی بر سلامت روان داشته باشند - مردم اغلب می گویند که پس از مصرف این داروها از نظر ذهنی احساس آشفتگی می کنند.
آنها می توانند برای انسان سمی باشند، زیرا حتی مواد "طبیعی" یا "گیاهی" می توانند باعث آسیب هایی مانند نارسایی کلیه، کما و حتی مرگ شوند.
شاهدانه .

شاهدانه یک گیاه طبیعی است و به سه شکل اساسی مورد سوء استفاده قرار می گیرد. متداول ترین نوع مورد استفاده رزین است که به صورت توده ها یا تکه های جامد و تیره رنگ است. کم استفاده ترین نوع آن برگ ها و ساقه های گیاهی به نام علف یا علف هرز است. نوع سوم، به نام روغن شاهدانه ، به ندرت در ایرلند دیده می شود.

حشیش و تنباکو معمولاً در سیگاری به نام «سیگار شاهدانه» پیچیده و دود می‌شوند، اما می‌توان آن را پخت و خورد.

اثرات - قرار گرفتن در معرض اثرات حشیش باعث ایجاد احساس آرامش می شود که با صحبت های زیاد و احساس شادی همراه است. برخی از افراد احساس می‌کنند زمان کند می‌شود و همچنین گزارش می‌دهند که طعم‌ها، صداها و طعم‌ها را بیشتر می‌پسندند. ممکن است هوس غذاهایی به نام «تنقلات» کنید.

عوارض جانبی - حشیش می تواند بر حافظه و تمرکز شما تأثیر بگذارد و ممکن است شما را خسته و بی انگیزه کند. اگر به حشیش عادت ندارید، یا اگر از نوع قوی‌تر از حشیش استفاده می‌کنید، ممکن است احساس اضطراب، ترس یا ناراحتی کنید. ممکن است توهم یا توهم داشته باشید.

خطرات - بسیاری از مردم شاهدانه را دارویی نسبتاً بی خطر می دانند. اما تحقیقات نشان داده است که مصرف کنندگان طولانی مدت ممکن است برای کنترل استفاده از مواد مخدر مشکل داشته باشند و ممکن است به سمت اعتیاد سوق پیدا کنند. سیگار کشیدن حشیش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان هایی مانند سرطان ریه را افزایش می دهد و همچنین ممکن است بر باروری شما تأثیر بگذارد. در افرادی که مشکلات روانی زمینه ای دارند، مصرف حشیش ممکن است باعث اسکیزوفرنی شود. در ایرلند، شاهدانه دومین ماده مخدر پرمصرف بعد از الکل در بین رانندگان مست است.

قرص های شادی معمولاً در آزمایشگاه های غیرمجاز و غیرمجاز در برخی از کشورهای اروپایی ساخته می شوند. آنها اغلب به شکل قرص با آرم ها یا طرح های مختلف فروخته می شوند. گاهی اوقات قرص های شادی حاوی مواد مخدر و مواد دیگر هستند.

اثرات - قرص های شادی ممکن است باعث شود که احساس توجه و هماهنگی بیشتری با اطراف خود داشته باشید. نسبت به دیگران احساس شادی، آرامش و گرمی می کنید. صداها، رنگ ها و احساسات شدیدتر هستند. شما در حالت بیش فعالی هستید که به شما امکان می دهد برای مدت طولانی برقصید.

عوارض جانبی - دمای بدن، فشار خون و ضربان قلب شما ممکن است افزایش یابد. سایر اثرات فیزیکی شامل درد عضلانی، حالت تهوع، سفت شدن فک و فشردن دندان ها می باشد. ممکن است تعریق شدید، لرزش بدن و تپش قلب را تجربه کنید. ممکن است احساس خشکی در بدن، آشفتگی و خستگی داشته باشید.

خطرات - بیشتر داروهای قانونی در ابتدا روی حیوانات آزمایش می شوند، اما قرص های شادی روی انسان ها آزمایش می شوند. تحقیقات نشان داده است که مصرف‌کنندگان منظم قرص‌های آخر هفته در اواسط هفته دچار یک «آب شدن» می‌شوند که باعث می‌شود آنها احساس خستگی و افسردگی کنند، که اغلب برای روزها ادامه دارد. ممکن است سال ها طول بکشد تا اثرات طولانی مدت این دارو مشخص شود، اما برخی از مصرف کنندگان ممکن است در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان در آینده باشند. مرگ و میر ناشی از مصرف قرص های شادی بسیار نادر است، اما ممکن است به دلیل گرمازدگی، حملات قلبی یا حملات آسم رخ دهد.

هروئین
از جمله نام های رایج او در بین سوء استفاده کنندگان و فروشندگان در ایرلند می توان به کک ، چارلی و اسنو اشاره کرد.

کوکائین پودر سفید رنگی است که از برگ های گیاه کوکا استخراج می شود که عمدتاً در آمریکای جنوبی رشد می کند. معمولاً با استنشاق پودر از راه بینی مصرف می شود. و "کراک" یک ماده مخدر متفاوت نیست، بلکه نوعی کوکائین است که درجه بیشتری از اعتیاد را ایجاد می کند. کراک که « راک » ، «سنگ» یا کوکائین «تصفیه شده» نیز نامیده می‌شود، معمولاً دود می‌شود . گاهی اوقات کوکائین تزریق یا خورده می شود.

اثرات - کوکائین یک محرک قوی است. به شما احساس هوشیاری و انرژی بیشتری می دهد و احساس گرسنگی یا تشنگی شما را کاهش می دهد. این اثرات ممکن است تا 20 دقیقه پس از هر دوز ادامه یابد. کشیدن کراک باعث ایجاد سرخوشی بیشتر می‌شود، اما برای مدت کوتاه‌تری.

عوارض جانبی - به دلیل اثرات قوی آن، مصرف کنندگان کوکائین اغلب تمایل به مصرف بیشتر دارند. دوزهای زیاد دارو می تواند شما را خسته، مضطرب، افسرده و گاهی پرخاشگر کند.

خطرات - استنشاق کوکائین می تواند آسیب جبران ناپذیری به داخل بینی وارد کند. مصرف کوکائین می تواند به قلب و ریه های شما آسیب برساند و دوزهای زیاد آن می تواند منجر به مرگ در اثر حمله قلبی یا سکته شود. مصرف کوکائین با الکل خطر حمله قلبی و مرگ را افزایش می دهد. خوردن کوکائین ممکن است به بافت روده آسیب برساند. افسردگی ناشی از سرخوشی ممکن است شدید باشد و ممکن است منجر به اقدام به خودکشی شود. با مصرف طولانی مدت یا در دوزهای بیش از حد، هیجان کوکائین ممکن است به اضطراب، بی خوابی و کاهش وزن تبدیل شود. برخی از افراد به روان پریشی پارانوئید مبتلا می شوند و ممکن است خشن باشند. ولع مصرف کوکائین، به ویژه کراک، ممکن است باعث شود که شما همیشه بخواهید از آن استفاده کنید و ممکن است کنترل مصرف دارو را از دست بدهید.

کمپ ترک اعتیاد می گوید آمفتامین ها نوعی داروی محرک هستند که برخی از آنها در گذشته به عنوان قرص های کاهش وزن استفاده می شد. این معمولاً به صورت پودر خاکستری مایل به سفید است که در بسته‌های کاغذ نورد شده به نام « ورپ » فروخته می‌شود . معمولاً بلعیده می شود، اما می توان آن را تزریق یا استنشاق کرد. یک نوع معروف به " یخ " یا "کریستال" را می توان دود کرد.

اثرات - اثرات بستگی به نحوه مصرف دارو دارد. یک دوز کوچک در دهان باعث می شود احساس هوشیاری و انرژی بیشتری داشته باشید. دوزهای بیشتری که تزریق می کنید یا دود می کنید، فوران شادی به شما می دهد. برخی از مصرف کنندگان آمفتامین اسپید آن را در دوزهای بیش از حد مصرف می کنند و بیش فعال می شوند و زیاد صحبت می کنند.

عوارض جانبی - مانند سایر داروهای محرک، پس از افزایش شدیدی که دارو ایجاد می کند، دچار ذوب می شوید. دوزهای زیاد آمفتامین می تواند باعث وحشت، پارانویا و توهم شود. با استفاده طولانی مدت، ممکن است به وضعیتی به نام سایکوز آمفتامین مبتلا شوید که علائمی مشابه علائم اسکیزوفرنی دارد. اگر فکر می کنید در معرض تهدید یا آزار و اذیت قرار گرفته اید، پارانویای شما می تواند منجر به خشونت شود.

خطرات - ممکن است پس از قطع مصرف دارو، روان پریشی آمفتامین ادامه یابد. و اگر پرخاشگر یا خشن شوید، ممکن است در معرض موقعیت های خطرناکی قرار بگیرید. خطرات تزریق مواد مخدر مانند سایر مواد مخدر مانند هروئین است.

حلال
از جمله نام‌های رایج آن در بین سوء استفاده‌کنندگان و فروشندگان در ایرلند عبارتند از: «بوییدن چسب »

حلال ها شامل آماده سازی هایی هستند که در بیشتر خانه ها یافت می شوند، مانند چسب، تینر، پاک کننده لاک ناخن (استون)، سوخت سبک تر و آئروسل ها مانند دئودورانت. می توانید آن را از یک پارچه مرطوب، آستین ژاکت یا مستقیماً از یک بطری استنشاق کنید. شما مه را مستقیماً در دهان خود اسپری می کنید. سوء استفاده از حلال ها در بین نوجوانان شایع تر است. برای بیشتر نوجوانان، این یک مد گذرا است، اما می‌تواند برای آنها مشکلات بزرگی در مدرسه و خانه ایجاد کند.

اثرات - استنشاق حلال ها ممکن است احساس سرخوشی یا "تکانه تحریکی" مشابه احساس یک فرد مست را ایجاد کند. اثرات حلال معمولاً بعد از حدود نیم ساعت از بین می رود. ممکن است با صحبت های نامفهوم، خنده های گیج کننده، هیستریک و ناتوانی در کنترل خود مست به نظر برسید و ممکن است احساس خواب آلودگی کنید.

عوارض جانبی - قضاوت شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد و ممکن است تمایلات تهاجمی ایجاد کنید. توهم، استفراغ و دوره های از دست دادن موقت هوشیاری نیز مکرر است. معمولاً استفاده از حلال ها شما را با عوارض نامطلوب همراه با سردرد و تمرکز ضعیف مواجه می کند.

خطرات - مرگ ناشی از استفاده نادرست از حلال نادر است، اما ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد و ممکن است در اولین استفاده از حلال رخ دهد. تحت تاثیر حلال ها احتمال بروز حوادث بیشتر می شود. همچنین ممکن است خفه شوید - از حلالی که به ریه های خود می پاشید، در هنگام استفراغ، یا از موادی که برای کمک به استنشاق حلال استفاده می کنید. بسیاری از حلال ها نیز ممکن است باعث نارسایی قلبی شوند.

ال اس دی
نام رایج در بین سوء استفاده کنندگان و فروشندگان در ایرلند: اسید

LSD معمولاً به شکل قرص‌های کوچکی است که در ایرلند به‌عنوان « نقطه » یا « زبانه » در داخل یا روی مربع‌های کوچک کاغذ یا مقوای ساده شناخته می‌شوند. دانه های کوچک معمولاً دارای تصاویر یا آرم هستند. قرص ها با بلع مصرف می شوند.

اثرات - ال اس دی یک داروی توهم زا است. پس از حدود یک ساعت مصرف قرص، باعث می شود که کاربران به سفری با توهمات بروند که در آن محیط اطراف شما متفاوت به نظر می رسد و رنگ ها، صداها و چیزها غیر واقعی یا غیر طبیعی به نظر می رسند. در طول سفر توهم، ممکن است فانتزی داشته باشید، صداها را بشنوید و زمان کند یا سریع به نظر برسد. اثرات ممکن است حدود 12 ساعت طول بکشد.

عوارض جانبی - پیش بینی اینکه در چه نوع کشتی دریایی قرار خواهید گرفت دشوار است. در یک سفر بد، ممکن است احساس وحشت کنید، ممکن است احساس کنید از کنترل خارج شده اید، دیوانه شده اید یا در حال مرگ هستید. و اگر قبل از مصرف دارو احساس اضطراب یا افسردگی می‌کردید، در خطر یک سفر بد هستید.

خطرات - یک سفر بد ممکن است باعث شود برخی افراد به بیماری روانی مبتلا شوند. سفرهای دلپذیر نیز می تواند خطرناک باشد، برای مثال اگر تصور کنید می توانید پرواز کنید یا روی آب راه بروید. ممکن است وارد یک حالت فلاش بک شوید که در آن احساس کنید برای مدت کوتاهی، هفته‌ها و ماه‌ها پس از شروع سفر هذیان، به گذشته بازگشته‌اید. رویدادهایی که به یاد می آیند می توانند ناراحت کننده باشند.

ارتش سرخ...
ما را در سایت ارتش سرخ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali aliramandch بازدید : 283 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 15:39